1.0.1 Miten Tilata Alibabasta?

paper-1502033_1920.jpg

1.0.1      Miten tilata Alibabasta?

 

Tämän tekstin sisältö perustuu pitkälti omiin kokemuksiimme viimeisen kolmen vuoden aikana ja tekstin ei ole tarkoitus olla oppikirja ”miten ostaa Alibabasta”, vaan enemmänkin toimia suuntaa antavana siinä, mitä on hyvä huomioida ja mihin kaikkeen on hyvä varautua kun tekee kauppaa Alibaba palvelussa. Olemme viimeisten vuosien aikana käyttäneet n. 65 000€ omaa rahaa Alibaba palvelun sisällä. Meillä ei ole mitään yhteyttä Alibaba Groupiin ja tämän tekstin kirjoittaminen lähti halusta palvella ja kehittää Suomalaista verkkokauppa-alaa.

 

Ensinnäkin täytyy heti alkuun todeta, että tämän tekstin otsikko on ns. klikkiotsikko hakukoneoptimointia varten, sillä Alibaba itsehän ei myy mitään, vaan toimii maailman suurimpana markkinapaikkana. Markkinapaikkana Alibaba Group takoi vuonna 2019 yli 53 miljardin dollarin liikevaihdon. Alibaba Groupiin kuuluu Alibaba-palvelun lisäksi mm. B2C palvelu Aliexpress, Kiinassa toimiva B2C palvelu Tmall sekä C2C palvelu Taobao. Aliexpress on Wish.com:in kaltainen markkinapaikka, jossa yksityiset kuluttajat voivat maailmalaajuisesti tilata yksittäisiä tuotteita itselleen halvoin hinnoin Kiinalaisilta tavarantoimittajilta. Myös hyvin monet ns. dropship-verkkokaupat ovat yhdistettynä Aliexpressiin, jolloin dropship-verkkokaupat toimivat välikätenä kuluttajien ja Aliexpress-myyjien välillä. Näistä syistä Aliexpress on monille Suomalaisille paljon tutumpi markkinapaikka kuin Alibaba ja usein ne myös sekoitetaan toisiinsa. Tässä tekstissä keskitymme kuitenkin Alibabaan, eli B2B palveluun.

B2B, eli ”Business to Business” tarkoittaa ostoprosessia jossa yksi yritys ostaa toiselta yritykseltä. Esimerkki B2B transaktiosta on kun Suomalainen yritys ostaa Kiinalaiselta tehtaalta 500 kpl sukkapareja.

Miten Alibaba tienaa palvelulla? 

53 miljardin dollarin liikevaihdon edestä saa jo aika paljon myydä tavaraa, ja sitähän Alibabassa tehdään. Mm. vuoden 2019 ”singles-day:n” (joka vuosi 11.11) aikana, Alibabassa myytiin yli 38 miljardin dollarin edestä tavaraa. Jokaisesta transaktiosta Alibaba nettoaa n. 5-8%. Alibaba tarjoaa myös myyjilleen erilaisia maksullisia premium-palveluita kuten ”Trade Assurance”, ”Gold Supplier” ja ”Verified Supplier” -palveluita. Nämä premium-palvelut tuovat selkeätä lisäarvoa Alibaba-myyjille, kuten parempaa hakukonenäkyvyyttä, pienempiä komissioita sekä ehkä tärkeintä, eli luotettavuutta ostajien silmissä. Nämä premium-palvelut ovat sen verran arkipäivää Alibabassa, että en itse ostajana tekisi kauppaa myyjän kanssa joka ei ole ”Gold Supplier” tai ei tarjoa ”Trade Assurance” -palvelua. ”Gold Supplier” palvelu kustantaa myyjälle n. 1399$-5999$. ”Verified Supplier” on näistä palveluista harvinaisin ja myyjälle kallein ja siihen palataan myöhemmin tässä tekstissä.

 

Miten Alibaba toimii? 

Alibaba on markkinapalveluna äärettömän suuri viidakko ja alkuun pääseminen voi tuntua todella haastavalta ja ahdistavalta. Tavarantarjoajia on pilvin pimein ja mistä sitä voi tietää, että ei tule huijatuksi? Huoli pois, sillä Alibaba itsessään on hyvin luotettava palvelu ja Alibaba pitää hyvin huolta asiakkaistaan. Kaiken a ja o on aina tehdä kaikki transaktiot Alibaban sisällä, sillä köntsän osuessa tuulettimeen, pitää Alibaban ”Trade Assurance” huolen, että sinä ostajana et joudu pulaan tai menetä rahojasi.

Alkuun pääseminen on helppoa, sillä rekisteröityminen on ilmaista eikä vaadi esim. pankkitunnuksilla tunnistautumista tai henkilöllisyyden vahvistamista. Rekisteröitymiseen tarvitset nimen, yhteystietosi sekä yrityksesi nimen. Yhteystiedoistasi sähköpostiosoitteesi on olennaisin.

Normaali väärinkäsitys Alibaban kohdalla on, että kaikki tavarantoimittajat olisivat tehtaita tai että he omistaisivat oman tehtaan jossa kaikki heidän tuotteensa valmistetaan. Todellisuudessa vain harva tavarantoimittaja omistaa oman tehtaan ja suurin osa heistä on ”Trading Companies”, eli ns. kauppayhtiöitä. Kauppayhtiöt toimivat tehtaiden ja ostajien välikäsinä ja näin ollen tekevät elantonsa tarjoamalla ostajille pienempiä minimitilausmääriä ja ottamalla ns. välistä oman siivunsa kaupasta. Esimerkiksi jos sukkatehtaan minimitilausmäärä on 5000kpl sukkapareja, voi kauppayhtiö tilata yhdellä tilauksella 5000kpl sukkapareja omalle varastolleen josta he myyvät niitä Alibaban kautta ostajille pienemmissä erissä kalliimmilla hinnoilla. Kauppayhtiöitä kohtaan ei kuitenkaan kannata tuntea suuttumusta, sillä he parantavat myös usein sinun ostoprosessia, olemalla läsnä, toimimalla ripeästi sekä pystymällä vastaamaan paremmin tarpeisiisi kuin suuret tehtaat. Alibabassa löydät minkä tyyppinen tavarantoimittaja on kyseessä tätä kautta: Company Profile à Company Overview à Business Type. Kauppayhtiöt tekevät usein tiivistä yhteistyötä yhden tehtaan kanssa jolloin Alibaban kautta tai kauppayhtiöltä kysymällä selviää mikä on tehtaan nimi ja lisätietoa sen toiminnasta.

 

Miten löydän sopivan tavarantoimittajan?

Kun aloitat tavarantoimittajien etsimisen voit joko itse kirjoittaa Alibaban hakuun haluamasi tuotteen tiedot (esim. ”cotton socks”)  tai vaihtoehtoisesti pyytää RFQ:n, (Request for Quote) eli tarjouspyynnön. Tarjouspyynnön etuna on se, että tavarantoimittajat voivat itse olla sinuun yhteydessä jolloin he ilmoittavat sinulle mitä he tarjoavat, minimitilausmäärän (MOQ), hinnan ja muut tilaukseen liittyvät tiedot. Ongelmana tarjouspyynnöissä on se, että potentiaalisena asiakkaana tulet saamaan kymmeniä ellei jopa satoja tarjouksia ja niistä voi olla vaikea löytää sopiva kumppani. 

Itse olemme kokeilleet molempia tapoja mutta omasta mielestämme tavarantoimittajien etsiminen hakua käyttäen on toimivampi tapa. Siinä on mahdollista filtteröidä hakua paremmin ja Alibaban hakualgorytmi tarjoaa sinulle monia hyviä vaihtoehtoja. Etenkin jos etsimäsi tuote on ns. geneerinen kulutustuote kuten meidän puuvillasukat esimerkissämme, on manuaalinen haku tähän oikein sopiva vaihtoehto. Jos taas et löydä haun avulla sopivaa tuotetta, esim. kierrätetystä muovista valmistetut sukat, voi tarjouspyynnön avulla löytyä valmistaja joka pystyy tarjoamaan haluamasi tuotteen. Tarjouspyynnön avulla saatat myös löytää valmistajan joita kilpailijasi eivät löydä.

Löytäessäsi hyvänoloisen tavarantoimittajan, on syytä perehtyä tavarantoimittajaan tarkemmin. Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa, että tavarantoimittaja on ”Gold Supplier” sekä tarjoaa ”Trade Assurance” -palvelua. Voit toki tilata tavarantoimittajilta ketkä eivät tarjoa näitä palveluja, mutta kuten ylempänä kirjoitin, on tämä minusta turha riski ja en voi suositella tilaamaan kyseisiltä tavarantoimittajilta. Seuraavaksi on hyvä käydä lueskelemassa aikaisempien asiakkaiden arvosteluja ja kommentteja. Muutamien huonojen kommenttien takia ei kannata hylätä tavarantoimittajaa, vaan on suositeltavaa keskittyä arvosteluiden keskiarvoon, sekä viimeisimpiin arvosteluihin. Arvosteluiden määrä sekä niiden ajankohta kertovat myös kuinka isosta tavarantoimittajasta on kyse. ”Company Profile” -sivulta näet myös olennaisia tietoja yrityksen koosta mm. ”Trade Capacity”, ”Production Capacity”, ”Quality Control”, ”R&D Capacity”, sekä ”Transaction History”. Nämä tiedot on syytä koluta läpi. Ne kertovat kuinka paljon tavarantoimittaja tekee Alibaban kautta kauppaa, kuinka isoja määriä he pystyvät tuottamaan, sekä laatu- että turvallisuus aspekteja dokumenttimuodossa, kuten myös mahdollisia patentteja. Kaikkiin dokumentteihin ei valitettavasti pysty luottamaan ja kysyessäsi dokumenttien perään, saatat saada dokumentin joka on epämääräinen ja näin ollen sinulle ostajana täysin turha. Tämän takia on hyvin olennaista, että dokumentit on hyväksytty aidoksi Alibaban puolelta, eli ovat ”Verified”.

Tämän aasinsillan kautta pääsemme jo ylempänä mainitsemaani palveluun eli ”Verified Supplier” -palveluun. Verified Supplier ”leima” on tavarantoimittajalle suhteellisen kallis ja sitä ei löydy jokaiselta tavarantoimittajalta. Sinulle ostajana ”Verified Supplier” -palvelu on ehdottomasti hyvä juttu! Se nimittäin takaa sinulle, että riippumaton kolmas osapuoli on fyysisesti tarkistanut, arvioinut sekä sertifioinut tavarantoimittajan yritysprofiilin, hallintajärjestelmän, tuotantokyvyn sekä tuotteiden valmistusprosessin. Kolmantena osapuolena toimii joko Burea Veritas, China Certification & Inspection Group tai Alibaba.com:in Service Team. HUOM! Kaikki tarkistuspalvelut eivät ole toisilleen identtisiä ja sen takia on myös hyvä lukea läpi mitä tarkistuksessa on tehty sekä mitä tuloksia tarkistuspalvelut ovat kirjanneet. ”Verified Supplier” statuksen puuttuminen ei tarkoita sitä, että tavarantoimittaja ei olisi luotettava tai, että tavarantoimittajan kanssa ei voisi käydä kauppaa, vaan se toimii enemmänkin lisävarmistuksena, että tavarantoimittaja on luotettava ja myytävä tavara vähintään kohtuullista.

Halutessasi voit myös itse Alibaban ”Production Monitoring & Inspection Services” -sivulta tilata tarkistuksen tavarantoimittajalle: https://inspection.alibaba.com/. Tällöin voit itse valita kuinka laajan tarkistuksen haluat ja myös sen mitä siinä tarkistetaan. Hinta tälle tarkistukselle vaihtelee 50-300$ välillä. Jos olet ostamassa tuhansia tuotteita ja oletat yhteistyön jatkuvan pidempään, suosittelen tämän palvelun ostamista joka tapauksessa, jotta ongelmilta varmasti vältytään. Tilatessasi tarkistuksen sovit tavarantoimittajan kanssa milloin tarkistus suoritetaan. Palvelu on hyvin helppokäyttöinen ja oman kokemuksen jäljiltä voin todeta, että jos tavarantoimittajalla ei ole mitään salattavaa, suostuvat he tarkistukseen ongelmitta ja tarkistuksen tilaamisessa ei ole mitään hävettävää eikä huonoa omatuntoa tavarantoimittajan puolesta tarvitse potea.  Monilla ”hyvillä” tavarantoimittajilla löytyy jo omasta takaa sertifikaatteja tuotteista, joita kannattaa heiltä kysyä. Toistan itseäni toteamalla, että jos sertifikaattien saaminen tuottaa ongelmia tai niiden aitous epäilyttää, on syytä herätyskellojen soida. Hyvä tavarantoimittaja pystyy toimittamaan sinulle kaikki alan standardit sertifikaatit ongelmitta. Alojen standardit sertifikaatit riippuvat taas pitkälti alasta ja sertifikaatteja on paljon, osa tärkeitä ja osa vähemmän tärkeitä riippuen esim. mitä tuotteita myyt ja missä suunnittelet tuotteiden myyntiä, mutta tavarantoimittajalle voit kertoa, että esim. olet myymässä näitä tuotteita EU:ssa ja haluat näin ollen EU:ssa tarvittavia sertifikaatteja. Heidän ollessa epävarmoja, voit pyytää, että liittävät sinulle kaikki tuotteen sertifikaatit tai vaihtoehtoisesti voit tiedustella esim. Suomen SGS:ltä tai Tullilta mitä sertifikaatteja olisi hyvä olla, jotta voit maahantuoda ja myydä tuotetta Suomessa / EU:ssa. Tuotteesta riippuen sertifikaatit eivät välttämättä ole pakollisia, mutta esim. elektroniikkatuotteiden osalta nukut yösi huomattavasti paremmin jos tiedät, että tuote on tarkistettu kolmannen osapuolen puolesta ja todettu turvalliseksi.

Viimeinen mutta ei vähäisin neuvo tavarantoimittajaa valittaessa liittyy saamaasi yhteyshenkilöön. Tämä saattaa kuulostaa vähemmän tärkeältä aspektilta, mutta on pitkässä juoksussa mielestäni yksi tärkeimmistä seikoista. Kun olet ensimmäisen kerran Alibaban kautta yhteydessä tavarantoimittajaan, saat joko heiltä automaattisesti yhteyshenkilön, tai voit valita itsellesi chat-henkilön. Jos suinkin mahdollista, yritä valita henkilö kenellä on mahdollisimman paljon vaikutusvaltaa. Pienemmillä palveluntarjoajille saattaa esimerkiksi olla toimitusjohtaja vaihtoehtona, jolloin on ehdottomasti suotavaa olla häneen suoraan yhteydessä. Muissa tapauksissa kyseessä on usein myynnistä vastaava henkilö jonka kanssa sovit alkuun tuote- ja myyntiehdoista, kuten myös samplauksesta ja tilauksen loppuun viemisestä. Tämä henkilö on kuitenkin melkein aina myös se henkilö kenen kanssa olet yhteydessä kaikkeen tilaukseen liittyen. Tämän yhteyshenkilön kanssa on syytä synkata, koska hänen kanssaan sovitte muun muassa minimitilausmääristä, hinnasta, tuotekehityksestä sekä tilauksen kulusta. Yhteyshenkilösi ei toki aina vastaa näistä osa-alueista, mutta hän toimii sinun äänenäsi tavarantoimittajalle. Jos et itse puhu tai ymmärrä Kiinaa, on myös hyvin suositeltavaa löytää yhteyshenkilö joka puhuu tai ymmärtää hyvin englantia. Jos saamasi yhteyshenkilö ei ymmärrä tarpeeksi hyvin englantia, voit pyytää itsellesi toisen yhteyshenkilön. Yhteyshenkilösi hyvä englanninkielen osaaminen helpoitta sinun arkeasi huomattavasti ja myös väärinymmärryksiltä vältytään. Alibaban ”Production Monitoring & Inspection Services” palveluiden kautta on myös mahdollista selvittää kuinka moni työntekijöistä eri osastoilla on alemman tai ylemmän korkeakoulun tai lukion käyneitä, jolloin voi jo odottaa, että heidän englanninkielentaitonsa on hyvää.

Tuotteiden tilaaminen Alibaban kautta: 

Löytäessäsi hyvän tavarantoimittajan on suositeltavaa tilata sample-tuote, eli ns. näytekappale. Useat tavarantoimittajat tarjoavatkin sample-tuotteita useimmiten ilmaiseksi tai vaihtoehtoisesti maksat ostajana ainoastaan postituskulut. Postituskulut yhdelle tuotteelle saattavat kuitenkin olla suhteellisen hintavia jonka takia on hyvä valmistautua maksamaan yhteensä jopa 50€ pienestä sample-tuotteesta. Tästäkin syystä on hyvä ennen sample-tuotteiden tilaamista varmistaa, että tavarantoimittaja täyttää sinun odotukset, jotta kaupan teko on mahdollista sen jälkeen kun sample-tuote on todettu hyväksi.

Sample-tuotteisiin voi olla haastavaa saada omaa brändäystä esim. tuotelogojen tai pakkausten muodossa, sillä useimmiten ne ovat valmiita tehdastuotteita. Kun saat tuotteen Suomeen, on syytä laittaa se kunnolla testiin. Laita itsesi asiakkaan saappaisiin ja testaile sitä huolella. Meidän sukkaesimerkissä olisi suotavaa käyttää sukkia arjessa ja urheillessa, verrata sukkia muihin sukkiisi sekä pestä ne muutamaan otteeseen pesukoneessa; onko materiaali mukavaa ja hengittävää? Näyttääkö kuviot samoilta kuin tavarantoimittajan sivuilla? Onko sukilla outo haju? Ovatko niiden koko 40 sama kuin normaalit koko 40 sukat? Häviääkö väri tai kutistuvatko sukat pesussa? Pysyykö niiden muoto? Suomalaiset kuluttajat ovat tottuneet tiettyihin standardeihin ja jos haluat pystyä kilpailemaan muiden brändien kanssa, täytyy tuotteidesi vähintään täyttää jo olemassa olevien brändien standardit.

Parhaat tuotteet löydät ”trial and error” -strategialla, eli tilaamalla muutamilta eri tavarantoimittajilta, antamalla heille palautetta ja toivomuksia sekä reagoimalla asiakkaitesi palautteeseen. Täydellistä kympin tuotetta on lähes mahdotonta saada heti alkuun, joten ei kannata olla liian kriittinen tuotteen suhteen, vaan on suositeltavaa samplauksen jälkeen tilata budjetillesi sopiva kokeiluerä tuotteita ja antaa markkinan määrätä tuotteen kysyntä. Jos mietit mikä voisi olla sopiva määrä ensimmäiseksi tilaukseksi, on se hyvin tuotekohtaista, mutta oman kokemuksen mukaan 50 kpl mitä vaan tuotetta saa aina myytyä. Jos ei muualla niin Facebook-ryhmissä, Torissa tai kirppiksellä. Tavarantoimittajat saattavat alkuun todeta, että MOQ (Minimum Order Quantitiy) tuotteelle on paljon suurempi kuin mitä pystyt alkuun tilata, mutta tämä on usein neuvoteltavissa. 5000kpl MOQ:ia et saa 50kpl:eeseen, mutta 5000kpl voit saada alas 1000kpl:eeseen. Hyvä neuvotteluargumentti on esimerkiksi, että olet ostajana kiinnostunut tekemään pidemmän aikaista yhteistyötä, mutta haluat alkuun testierän varmistaaksesi tuotteen kysynnän sekä laadun. Argumentti osoittaa, että olet valmis sitoutumaan ja että uusi kumppanuus voi tuottaa molemmille osapuolille positiivisia vaikutuksia. Pienempi tilauserä saattaa maksaa hieman enemmän per tuote, mikä usein on sinulle ostajana ihan järkevä hyväksyä.

Kun olette neuvotelleet valmiiksi tavarantoimittajan kanssa tekevät he Alibaban kautta sinulle tarjouksen jossa selviää kauppaehdot. Nämä on syytä lukea tarkasti läpi ja tarkistaa, että kaikki ehdot ovat samat kun mitä olette sopineet. Esimerkiksi Incotermit kannattaa googlettaa jos ne eivät ole tuttuja ja miettiä mistä kaikesta olet valmis ottamaan vastuun ja kuinka paljon olet valmis säästämään vakuutuksissa. Itse käytämme lähes poikkeuksetta aina CIF tai FOB ehtoja. Kun kauppaehdot on tarkistettu on aika siirtyä tilauksen maksuvaiheeseen. Saat sähköpostiisi linkin minkä kautta pääset maksamaan tilauksen. Tilaus maksetaan usein joko koko summa kerrallaan tai vaihtoehtoisesti kahdessa osassa ja maksutapoja on erilaisia mutta kaikki maksut suoritetaan Alibaban omistaman Alipay:n kautta. Ensimmäinen osa maksetaan tilauksen käynnistysvaiheessa ja toinen tuotteiden valmistumisen jälkeen. Harrastimme itse alkuun näitä kahden osan maksuja, mutta koska olemme tähän asti aina välttyneet Alibabassa maksuongelmilta, maksamme nykyään usein koko maksun tilauksen käynnistysvaiheessa. Tämä myös nopeuttaa koko prosessia kun ei tarvitse odotella maksujen siirtymisiä. Huomioi myös, että Alibaba maksujen lisäksi joudut maahantuodessa maksamaan myös alv-maksun ja mahdollisesti myös tullimaksun, riippuen maahantuodusta tuotteesta. 

Toimitusaika

Ostamasi tuotteiden toimitusaika vaihtelee muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen. Jos tilaus valmistetaan varta vasten sinua varten ja alusta alkaen, tulee tuotteiden valmistusprosessi itsessään kestämään jo muutaman viikon riippuen tavarantoimittajan muista tilauksista. Jos taas tilaat ns. valmiin varastotuotteen, johon ainoastaan painatetaan brändisi logo, voi tuotteet lähteä matkaan jo viikon sisällä tilauksesta. Usein kuitenkin on hyvä varata parisen viikkoa tuotteiden valmistukseen.

Suuresti toimitusaikaan vaikuttaa myös se miten tuotteet toimitetaan sinulle, eli joko meriteitse rautateitse tai rahtilentokonetta käyttäen. Pienet ja kevyet tuotteet tuodaan usein lentäen perille, jolloin voit varautua noin. 2 viikon toimitukseen siitä hetkestä kun tuotteet lähtevät tehtaalta. Toimitusta hitauttavat mm. tullausprosessi. Halvempi ja ekologisempi, mutta hieman hitaampi rautatieliikenne on myös hyvä tapa tuoda pienempiä ja myös hieman suurempia tuotteita ja määriä Suomeen. Isoja ja raskaita tuotteita ja määriä maahantuodaan usein meriteitse jolloin toimitusaika tilaushetkestä voi olla jopa kolme kuukautta. Meritietä tuomalla säästät huomattavasti toimituskuluissa verrattuna esimerkiksi rahtikoneeseen, mutta huonot puolet laivaliikenteessä on toimituksen hitaus sekä epäselvyys tuotteiden paikantamisessa. Jos turvaudut pääasiassa maahantuomaan meriteitse on hyvä olla suunnitelma varastonhallintaa varten, jotta ei tarvitse montaa kuukautta myydä eioota.

 

Tuotteiden saapuessa sinulle

Kun tuotteet viimein saapuvat tullin kautta Suomeen ja sinulle, on hyvä tehdä muutama pistokoe ja tarkistaa, että tuotteet ovat luvattua laatua, ehjiä ja samoja kuin mitä tilauksen aikana on sovittu. Isojen tilausmäärien joukosta löytyy melkein aina ns. maanantaikappaileita ja niistä ei kannata liikaa hermostua. Tavarantoimittajalle kannattaa kuitenkin aina ilmoittaa viallisista tuotteista. He ottavat ne usein nopeasti huomioon ja pystyvät tarjoamaan pientä korvausta. Oman kokemuksen mukaan tavarantoimittajilta on lähes mahdotonta saada rahallista korvausta tai palautusta maksusta, mutta sen sijaan aika helposti irtoaa alennuksia tai ilmaisia tuotteita seuraavalle tilaukselle. Usein 1 viallinen tuote = yksi ilmainen tuote. Kun tuotteet ovat saapuneet sinulle, voit Alibabassa merkata tuotteet saapuneeksi. Jos et itse merkkaa niitä saapuneeksi, tekee Alibaba sen automaattisesti puolestasi. Alibabassa pystyt myös arvostelemaan tuotteet ja tilausprosessin joka sitten näkyy tavarantoimittajan Alibaba-sivuilla. Itse et saa tästä suoranaista hyötyä, mutta hyvien arvosteluiden ja palautteen antaminen kehittää sinun ja tavarantoimittajan kumppanuutta.

 

Jos olet päässyt tänne asti, on syytä onnitella ja kiittää! Toivottavasti tekstistä oli sinulle hyötyä ja toivon mukaan pystyin valaisemaan aihetta. Kuten jo ylempänä totesin, kyseessä ei ole faktateksti, vaan tarkoituksena on jakaa omia kokemuksia ja helpottaa muiden verkkokauppalaisten joko alkavaa tai jo käynnissä olevaa taivalta. Samalla täytyy kuitenkin todeta, että ei ole sattumaa, että tämä teksti on liitettynä yrityksemme B&E Venturesin blogiin ja verkkosivuun, joten lyhyt kaupallinen ilmoitus tekstin loppuun. Verkkokauppojen ja digimainonnan lisäksi olemme halukkaita konsultoimaan ja auttamaan maahantuonnissa Alibaban kautta. Prosessi on myös mahdollista ulkoistaa meille maksua vasten. Kerromme tarkemmin palvelustamme meilatessasi meille osoitteeseen info@beventures.fi.

Yt. Erik Back

Perustaja

B&E Ventures Oy